woensdag 21 maart 2018

Wist je dat een cijferles leuk kan zijn?

Uit een bijscholing kwamen we te weten dat kinderen meer geconcentreerd zijn wanneer ze ook bewegen, dus bedacht onze juf een manier om cijferen te combineren met bewegen.

Op de parking stonden tafels en banken klaar waarop een opdrachtenblad lag : 1 of 2 oefeningen rond optellen, aftrekken, vermenigvuldigen of delen.  We werden in duo's verdeeld en kregen een opdrachtennummer toegekend.  We bedachten eerst een naam voor ons groepje en gingen toen aan de slag aan de opdracht van het nummer dat ons werd toebedeeld.  We maakten de oefeningen samen (moesten vooral samen verwoorden wat we deden), liepen dan naar de juf .  Zij verbeterde onze oefening(en).  Was die juist, dan kregen we een deel van een rebus.  Het was de bedoeling om alle delen van de rebus te winnen en dan de rebus te ontcijferen.  Dan liepen we vlug naar de volgende opdrachtentafel.
Iedereen werkte heel enthousiast mee, maar nog geen enkel duo slaagde erin om de 10 rebusdelen te verzamelen.  Morgen spelen we verder!









Geen opmerkingen:

Een reactie posten